https://szczesliwemacierzynstwo.pl

Poznaj historie młode mam biorących udział w programie „Mama w Szkolnej Ławce”.

Jolanta, lat 16

Od wczesnego dzieciństwa wychowuje ją babcia, która została jej opiekunem prawnym. Rodzice nigdy nie interesowali się Jolą, a wszystkie obowiązki związane z opieką i wychowaniem przejęła babcia. Na ojca dziecka dziewczyna niestety nie może liczyć. Nauczyciele starają się wspierać Jolę, uświadamiając jej jednocześnie, jak ważne jest ukończenie gimnazjum i kontynuowanie nauki. Wychowawczyni klasy w swojej rekomendacji pisze, iż Jola „posiada duży potencjał intelektualny i może w życiu osiągnąć wiele sukcesów”. Z kolei babcia Joli zadeklarowała opiekę nad niemowlęciem w czasie, gdy wnuczka będzie w szkole, oraz pomoc  w wychowaniu dziecka. Sama Jola chciałaby od września rozpocząć naukę w szkole zawodowej.

Martyna, lat 17

Wychowuje się w rodzinie wielodzietnej. Jest osobą ambitną, pracowitą i utalentowaną. Chętnie angażuje się w życie klasy i szkoły, jest lubiana w klasie. Ostatni rok był dla niej czasem niezwykle trudnym, ale stawiła czoła wyzwaniom i z pomocą rodziny odnalazła się w tej trudnej dla tak młodej osoby sytuacji. Ma wsparcie w rodzinie. W wychowaniu dziecka pomagają jej rodzice. Martyna kontynuuje naukę w szkole dzięki pomocy swojej mamy, która zajmuje się synkiem pod Jej nieobecność w domu.

Jest w szkole, Jej mama zajmuje się synkiem. W przyszłości Martyna chciałaby pracować jako spedytor.

Ewelina, lat 16

Wychowuje się w rodzinie wielodzietnej. Dzieci wychowuje matka, natomiast ojciec nie utrzymuje kontaktu z rodziną. Alimenty na dzieci płaci fundusz alimentacyjny. Kiedy Ewelina zaszła w ciążę, jej mama oświadczyła, że będzie wspierać córkę i pomoże w wychowaniu dziecka. Nauczyciele również starają się wspierać dziewczynę w tym trudnym okresie i chcą, aby ukończyła gimnazjum. Na ojca dziecka, który jest od niej o rok młodszy i wychowuje się w rodzinie patologicznej, Ewelina nie może liczyć. Ona sama nigdy nie miała tak dobrych ocen jak teraz i od września chce rozpocząć naukę w szkole zawodowej.

Lidia, lat 17

Mimo swej niepełnoletności, wydaje się osobą dojrzałą i spoglądającą w przyszłość w sposób racjonalny. Zdaje sobie sprawę z odpowiedzialności, jaka na niej spoczywa w związku z urodzeniem dziecka. Nie oczekuje ulgowego traktowania. Deklaruje zdecydowaną chęć kontynuowania nauki w obecnej szkole. Lidka ma wsparcie ze strony rodziców, którym również bardzo zależy, aby córka kontynuowała naukę w technikum. Cała rodzina wspiera Lidkę w jej obowiązkach. Tata narodzonej córki chętnie angażuje się w opiekę nad narodzonym dzieckiem. Lidka uczęśzcza do szkoły fryzjerskiej, w przyszłości chciałaby otworzyć własny zakład.

Angelika, lat 16

Mama wcześniaka, który po urodzeniu wymagał rehabilitacji. Razem z ojcem dziecka planują, po ukończeniu odpowiedniego wieku, ślub. Młodzi rodzice maja ogromne wsparcie w rodzinie. Angelika jest bardzo miłą, zdolną i pracowitą uczennicą. Koleżeńska i niekonfliktowa. Utrzymuje bardzo dobre kontakty z koleżankami i kolegami z klasy, często im pomaga w rozwiązywaniu problemów szkolnych i osobistych. Jest lubiana zarówno przez rówieśników, jak i grono nauczycielskie. Pomimo tej niełatwej sytuacji życiowej Angelika nie traci pogody ducha i stara się wywiązywać jak najlepiej z obowiązku szkolnego. Chciałaby ukończyć studia, a w przyszłości pracować w Policji.

Agata, lat 16

Mama 4-miesięcznego synka. Ma troskliwych rodziców, którzy Ją wspierają i pomagają w tej nowej roli. Mama Agaty zajmuje się Jej synkiem, dzięki temu Agata może uczęszczać do szkoły. Tata dziecka nie ma stałej pracy, ale wspiera Agatę i pomaga w wychowaniu dziecka. Po ukończeniu szkoły Agata chciałaby pracować w salonie fryzjerskim. W wolnych chwilach, których teraz jest coraz mniej, lubi spacerować po lesie i obserwować przyrodę. Kocha zwierzęta. Przed ciążą pracowała w charakterze wolontariusza w schronisku, gdzie spędzała każdy wolny weekend.

Patrycja, lat 16

Wkrótce zostanie mamą. Wychowuje się w rodzinie wielodzietnej. Rodzice wspierają Partycję, mama jest studiującym rolnikiem, tata większość czasu spędza w pracy. Ojciec dziecka nie utrzymuje kontaktu. Patrycja interesuje się muzyką, filmem, fotografowaniem przyrody. Jest uzdolniona artystycznie, pięknie rysuje i maluje. W przyszłości chciałaby pracować jako pilot wycieczek zagranicznych, tłumacz przysięgły czy nauczyciel jęz. angielskiego.

Zawsze chętnie uczestniczy w życiu klasy i szkoły. Jest świetnym organizatorem imprez klasowych i szkolnych, odpowiedzialna za powierzone zadania. Bardzo koleżeńska, wesoła i pogodna. Lubiana i wspierana przez rówieśników. W opinii wielu „obserwatorów” Patrycja będzie dobrą i odpowiedzialną mamą.